5. oktober 2017

Big data og interaktive elementer

Big data er et modeord for store datamængder. Internetgiganter som Facebook og Google har opdaget, at data er en god forretning. Deres tjenester er gratis, men du betaler med data: oplysninger om, hvem du er, hvor du bor, hvad du klikker på og meget andet. I alle virksomheder kan der være guld at hente i big data, fordi det kan afsløre hidtil ukendte mønstre.

Når man har data, kan den præsenteres på mange forskellige måder, som ens brugere kan gå på opdagelse i og blive klogere på. Det kan eksempelvis være infografik, indhold fra sociale medier, tidslinjer, kort og lange multimediefortællinger.

Det er eksklusivt indhold til virksomhedens egne platforme, der vil fange opmærksomheden hos potentielle kunder længere end almindelige tekster. Desuden er det et uhyre effektivt element til din pressemeddelelse, fordi det adskiller den fra mængden og giver værdi for hvert enkelt bruger. Det kan gøre nogle komplekse sammenhænge meget håndgribelige – og det elsker journalister.

Skal jeg dykke ned i dine data og optimere din bundlinje eller samle dem i et lækkert format?

Syv kortværktøjer du bør kende

Det er nemmere end du tror at lave et informativt kort
Read More
Syv kortværktøjer du bør kende
Sådan bliver du chefens favorit med data

Den perfekte longread

Få inspiration til, hvordan du kommer i gang med lange, interaktive multimediefortællinger
Read More
Den perfekte longread

Kortet der venter på at blive lavet

En kort guide til det interaktive kortværktøj Datawrapper
Read More
Kortet der venter på at blive lavet